onsdag 26 januari 2011

Death Valley


Igår åkte vi igenom Death Valley. En del av platsen ligger under havsnivå och på sommaren är det en av världens varmaste platser. Som turist får man inte åka igenom. Tror de blir runt 60 grader varmt.


Han hade stor publik



Det fanns stora sanddynor. På sommaren blir det 193 grader varmt på sandens yta.


Det var väldigt långt och en smal och slingrig väg.


Idag ska vi åka en bit mot San Francisco. Får se hur långt vi kommer. Har ca 5-6 timmar dit. Men nu börjar det bli så fint väder och varmt så vi kanske inte ska åka så långt och passa på att sola lite =)

Och idag har vi vart här en månad.. Tiden går fort. Men vi har ju en stund kvar =)

=)

6 kommentarer:

  1. Njut nu lite i värmen. Ni får sitta tids nog på rompan o kuska än ett tag.*L*

    Fina biler. Helt otroligt landskap. Det är så roligt att följa er fram. Första jag tittar på varje dag. Nu måste jag ta det lite lugnare. Har varit dålig. Men det tar vi när ni kommer hem. Jag är bättre nu igen iallafall. Hoppas allt är bra med er när man är mitt ute i ingenstans..... KRAMAR från nordanvind, blåst och -7,6 i Hindås

    SvaraRadera
  2. Kanonbilder från både Grand Canyon och Death Valley.. skulle önska några av dessa plusgrader nu.. termometern visar MINUS SEXTON GRADER!!!!
    Kan ni maila plusgrader till mig ? Behöver i alla fall komma upp till NOLL ;=))

    .. och jag instämmer med föregående kommentar.. ta det lugnt och sola.. ni har många många många mil att köra framöver.

    MÅNGA KRAMAR från mamsan Lotta

    SvaraRadera
  3. HALLOJS.. YTTERLIGARE LYCKÖNSKNINGAR.. VIDAREBEFORDRAR DEM GÄRNA

    Grattis - vilket gulligt brudpar! Och vilken härlig resa de verkar göra!
    Kram Anna-Lena

    / KRAM / MAMSAN LOTTA

    SvaraRadera
  4. Hej igen mina vänner.
    Jag blev SÅÅÅÅÅÅ gävla glad att höra av er. Britt ringer när jag lagar mat och hör er andra i bakrunden. Förmodligen äter frukost.*L*
    Men ni verkar ha det kalasigt iallafall i värmen och er resa. Kör nu lugnt. I SF finns så J:a mycket o se. Ångrar att jag inte skickade med allt material jag har i kartor mm. Men ni vet säkert allt.*L* Det var 11 minus för en timma sedan. Men nu kryper det till varmare igen. Det ska bli 0 imorgon.
    Vi ska åka skridskor på sjön i helgen.....Det var länge sedan Men kul. Grilla lite mm. Vi hörs snart igen. Jag hade matlust idag. Åt stekt vittling, stuvad spenat.MMMMM
    Sköt om er. KRAMIS från Eva-Lena och Kent

    SvaraRadera
  5. Hej Eva-Lena =) Åhh va bra att du kan äta!!! Mormor sa vad som hade hänt.. Hoppas de går över snart... Segt att det inte finns någon medicin som hjälper :( Låter mysigt med snö och kallt också =) När det inte är så mycket regn och halt. Roligt att du läser och kommenterar så mycket !!! Vi blir så galda =) Försök nu att vila lite med... Massa kramar Emelia & Moppsen *L*

    SvaraRadera
  6. Hej igen alla vänner och familjemedlemmar...
    TACK för goa ord Emelia. Det är så kul att följa er och kunna ha kontakt genom lite skrivande. Blev Jätteglad när Britt-Marie ringde idag. Idag har jag varit bättre. Lite snurrig o yr i morse. Sovit gott inatt mot alla andra nätter. Hungrig och matlust. Det blev egen pizza.. Inte dåligt.
    Här idag är det -1 bara. Men så NARIGT som det kan vara. Lika imorgon.
    Men söndag strålande sol o 0--5. Då ska vi åka skridskor o grilla vid sjön. Mysa o ha det. Just nu tar Kent en "tupplur".....Jag skriver. Gillar det.
    Ska förövrigt vila och ta helgen med ro. Ta nu hela SF med ro. Kolla alla stadselar som är kul att se. Krokigaste vägen och alla backar i stan. Ficherman worf där är ni nog nu. Det är där alla båtar går ifrån, bl,a till Alcatras mm. Sköt om er och njut. Det är semifinal mellan Frankrike och Sverige i handboll just nu Det står 25-22 till fransis. Men 5 min kvar...
    SKÖT OM ER. KRAMIS från Eva-Lena

    SvaraRadera